10 Kasım 2007

Bugünü saymazsak şafak 44 gün beyaa:)

Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik :)

Bebişlerin gelişine doktorun verdiği 24 Aralık tarihini baz alırsak, sadece 44 gün kaldı ve tüm bu süreç nasıl geçti de, bu kadar yaklaştık gerçekten anlamadım ve ne yalan söyliyim şımarıklığa hiç lüzüm yok, ilk 3 ay olan bulantıları ve fiziksel değişimlere alışma sürecini saymazsam, son derece rahat bir hamilelik geçirdim şu güne kadar umarım bundan sonrası da böyle geçer...

Günlerdir bebişler doğduktan sonra olacakları düşünüp kendimi her anlamda hazırlamaya çalışıyorum.

* Az uyku bol hareketli günler beni bekliyor olduğundan, uykunun stoğu olmasa da olabildiğince uyuyorum...

* Evde hareket edebildiğim kısıtlı zamanlarda, eşyaların yerini o an yanımda olanların tarifimle bulabilecekleri düzenlemeler yapıyorum mutfakta ve salonda özellikle...

* Migros ve Gima gibi sanal market hizmeti veren sitelerden fiyat analizleri yapıyorum alışveriş listeleri oluşturup, bebişli günlerde eksikleri eve sipariş edebilelim diye, malum babişimiz çok çalışıyor zaten ve onun tek başına yapacağı market alışverişi pek de faydalı olmayabilir:) kullanım süresi geçmek üzere olan ne var ne yoksa bulup almakta üstüne yok, şu erkekler neden bu konularda umursamazdır bir anlasam:) neyse

* Kızların mobilyaları henüz gelmedi ama yine de, eşyalarını yıkayıp, aylara göre ayırıp ütüye hazır hale getiriyorum, ütü işini mobilyalar gelince ve yeterince havalanınca, dolapları yerleştirmeye gelecek olan anneme satmak niyetindeyim, hem yapacak halim yok hem de, ütü en sevmediğim iştir oldum olası annem de bayılır :)

* Hastane çantamızı hazırlıyoruz bir yandan da, ne olur ne olmaz erken bir doğum riski olmasın ama, hani olursa diye küçük bir el çantasıyla başlamıştım ebadımız gittikçe büyüyor çünkü, doğum yapan arkadaşlarımın önerileriyle eklenenler her gün artabiliyor ama neyse ki artık oldu sanırım...

Çantaya neler koyduğumu da, yazmak istiyorum yine belki birilerinin işine yarar ama ayrı bir yazıyla şeediyim çünkü destana dönebilir detaylar içermekte:)

* Mini ve Nosi'nin eksiklerini tamamlıyoruz bir yandan, ana kucakları ve pusetleri, bir kaç tane Avent biberon ve yeni doğan emziği, yan yatırma yastıkları, birkaç paket prima yenidoğan bezi,bebiş şampuanı, sıcak su torbası, vss. alındı.
Mobilyaları gelince odalarına lamba ve küçük bir halı almak gerekiyor sadece...

Bunlar kıvır zıvır işler esas kendimi o günlere psikolojik olarak hazırlamak gayretindeyim ama, yaşamadan anlayabileceğim birşey değil belli ki, düşündükçe korkuyorum aslında 2 küçücük bebişe aynı anda nasıl yetişebileceğim, hala ev işlerine bir yardımcı bulamadım annem bir süreliğine gelecek ama, nasıl olacak?

Babişimiz yardımcı olacaktır elinden geldiğince ama, ne kadarını yapabilecek acaba? kucağında hiç bebek görmedim şimdiye dek, en yakın arkadaşımızın bebeğini bile almadı şimdi nasıl becerecek tutmayı ve birşeylere yardımcı olmayı?

ilk bir ay eve ziyarete gelmek isteyenleri, çok yakın arkadaşlarım dışında kabul etmesem mi?
şu ev düzenimizi kurana kadar ama, millete bunu nasıl açıklayacaksın?
de ki geldiler 2 bebekle mi ilgileneceksin gelen insanlarla mı?
ilgilenemezsen anlayış gösterirler herhalde di mi?

ayyyy düşündükçe kafayı yiyecek 50 tane detay var bu yüzden herşeyi akışına bırakmak lazım sanırım çünkü nasılsa neyi planlarsam planlıyım hiçbir şey benim istediğim gibi olmayacak bundan sonra...

Allahım, sen bana bol sabır,

gözümün önünden tencereler tavalar uçsa dahi, algılayıp sinirlenmeyeceğim kadar xxl bir rahatlık,

az uykuyla dahi ayakta kalmayı başaracak ve bu yüzden yıpranmayacak çelik gibi sinirler,

her işi büyük bir beceriyle halledebilecek nitelikte becerikli, temiz, iyi bir yardımcı,

söylediklerimi 1 seferde anlayan ve sinirlenirsem suratıma "ne oldu ki şimdi" der gibi bakmayacak sağduyuya ışınlanmış, artık evin küçük çocuğu olmaktan vazgeçip baba olmanın farkına varmış, yeni babiş versiyonu :)

yani toplarsak şu yaşıma dek hissetmediğim kadar sakinlik ver ki, herşeyin üstesinden gelebileyim, yoksa tanıyanlar bilir, tepemin tası atıp da, kısa devre yapmaya başlarsam, oluşacak delilik dalga boyunu düşünmek dahi istemiyorum...

tekrar etmeme gerek yok di mi? yeterince açık istekler:)

Hiç yorum yok: