6 Kasım 2007

30. hafta doğum izni raporu

Aklımdayken şu doğum izni raporunu nasıl aldığımı da yazmak istedim, ben çok araştırdığım için ,ihtiyacı olanlar okursa fikir edinebilsin diye...

Normal hamileliklerde 32. hafta dolunca doğum iznine ayrılıyorken, ikiz gebeliklerde bu konuda biz ikiz annelerine 2 hafta torpil yapmışlar, iyi ki de yapmışlar 30. haftanız dolunca doğum iznine ayrılabiliyorsunuz...

bunu iyi düşünmüşler çünkü, Dr'umuz "26 haftadan sonra çalışman zor" dediğinde, abarttığını düşünmüştüm ama gördüm ki, çalışmam zor değil imkansızmış...

bu yüzdendir ki, 30 hafta öncesindeki 4 haftayı da raporla ve kalan yıllık izinlerimi kullanarak evde istirahat ederek geçirdim...Dr'un kehaneti gerçekleşti yani ben 26.haftadan beri çalışamıyorum erken doğum riski sebebiyle neyse ki, artık 30 hafta iznimiz başladı da, izin konusunda rahatladım...

Aslında Zincirlikuyu da bulunan SSK Dispanserine gidip açtıracaktım raporumu ama gerek şu anki, fazla hareket etmeme mecburiyetimiz gerekse yol durumu nedeniyle Asya yakasında bir yer olmaz mı? diye araştırdım ve Zeynel Kamil'den de raporumu açtırabildiğimi öğrenince oraya gittik...

Araştırırken ilk başta, işyerimiz Fındıklıya bağlı olduğu için illa Avrupa yakasındaki bir yerden olacak diye duymuştum ama şart değilmiş, Zeynep Kamil gibi tam teşekküllü devlet hastanelerinden de raporu açtırabiliyorsunuz...

Zeynep Kamil hastane olduğu için büyük ve karışık sadece aslında karışıklığı değil eksik bilgilendirme sorunu var baştan tam bilgi vermedikleri için hastanenin içinde deli deli dönüp duruyorsunuz:( oraya maddeler halinde ne yapılacağını yazıp assalar kimse zorlanmayacak oysa ama nerdeee bizde o zihniyet ...

Prosedür kısaca şöyle işliyor;

Girişte bir SSK bölümü var oradan üzerinde iş göremez raporu yazan 2 tane A4 ün yarısı ebadında form alıp, doğum katına çıkıyorsunuz, dr. şöyle bir bakıp kaç haftalık olduğunuzu soruyor ama ultrason vs..evraklarınız da yanınızda olmalı onlara da şöyle bir bakılıyor çünkü ve karnınıza bakıyor ama öyle çok kapsamlı bir muayene değil ölçüp biçiyor ve o kağıtlara 30 hafta ikiz gebelik yazıp kaşeleyip, imzalayıp sizi gönderiyor...

Giriş katına inip mavi kart alıyorsunuz vezne yazan bölümün karşısındaki bölümden 1 ytl ödeyerek o sizin hastane kartınız gibi bişiy, bize kimse söylemediği için önce veznede 15 dk.kuyruk bekleyip yetkiliye ulaşınca mavi karttan haberdar olup, mavi kartı almak için gidince, sıramızı kaçırıp tekrar bir 15 dakika beklemek zorunda kaldık:(

mavi kartı aldıktan sonra vezne bölümü dr un imzaladığı kağıtlara bakıp, sizden işyerinden aldığınız vizite kağıdını istiyor ,işyerinizden ya 2 suret vizite kağıdı alın veya mutlaka fotokopisi yanınızda olsun, ben fotokopisini verdim aslını kendimde tuttum iyi ki de, öyle yapmışım çünkü en sonunda vizite kağıdının o asıl suretini SSK bürosuna vermek gerekiyor.

Neyse veznedeki iş bitince karşı binaya gönderiyorlar doğum referans nosu diye bişiy alıyorsunuz oradaki kalabalığa bakıp aldanmayın ve beklemeyin, gişe gibi yerlere sorun mutlaka çünkü, her kalabalık farklı bişiy bekliyor aslında, ve o 2 küçük kağıda referans numaralarını yazıp hemen veriyorlar...

sonra o kağıtları yine aynı binada giriş katında bulunan , baştabib odası denen yerlerde onaylatıp, tekrar ilk kağıtları aldığınız SSK odasına gidiyorsunuz, buradaki görevli sizden vizite kağıdının aslını ve imzalı kağıtlardan birini alıp diğer asıl sureti size veriyor...

ve o size verdikleri kağıdı saklamanızı istiyorlar ki, doğum iznini kapattırmaya gideceğiniz zaman geri isteyeceklermiş o yüzden şirkete fotokopisini vermenizde fayda var...

Son olarak oradaki görevlinin söylediği birşey var, doğumu özel hastanede yapacaksanız, doğum sonrası hastaneden aldığınız doğum kağıdını yine o hastanenin bulunduğu semtteki SSK dispanserine onaylatıp, sizde kalan İş göremez rapor kağıdıyla birlikte götürmek gerekiyormuş...

Birsürü formalite işte, ama dediğim gibi aslında şu sırayı baştan bilsek yarım saatlik iş fakat kimse adam gibi bilgi vermediği için dolanıyorsunuz doğru yerleri bulabilmek için:(

biz açtırdık bitti bu hengame şimdi, doğum sonrası kapattırma işleri var ama o zaman böyle kocaman bir göbişle dolaşmak zorunda olmayacağım için nasılsa hallederiz...

uzun oldu ama yazıyım dedim olur ya, belki birilerinin işine yarar, hamile kadınları görünce burnum sızlıyor artık çünkü, kimbilir hepsinin ne dertleri var ve bu abuk sabuk işlerle oradan oraya koşturup duruyorlar...

hepimize kolay gelsin...ve umarım birileri bu işleri daha basitleştirecek çözümleri bulur en kısa zamanda...

3 yorum:

funda dedi ki...

ben okurken yoruldum valla,bakalım bizim hastane maceramız nasıl geçecek...

Unknown dedi ki...

aslında yarım saatlik iş Fundacım,
ama kimse adam gibi bilgi vermediğinden öyle debelenip duruyorsun servisler arasında...

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler. ne doktorum ne de ben biliyorum bu rapor olayını. çalıştığım işyerindeki muhasebeci de olaydan bihaber. çok iyi oldu bu bilgiler. haftaya izin alıcam umarım çabucak hallolur.