27 Mart 2008

saat sabahın 4'ü

Saat sabahın 4'ü ve ben ayaktayım, kızlardan birini besledim, diğeri mıkırdanıyor o daha az evvel yemişti mamasını belli ki kaka yapmış ama, beklemesi lazım..

kollarımda Ece biberondan mamasının son damlalarını yudumluyor yarı uykulu,"hadi bebegim biraz daha hızlı" diyorum ama yapabileceği belli, o bir bebek ve ben zamanı hızlandırmak istiyorum, Ece mamasını bitirsin, gazını çıkartıp yerine yatırıp Alya'yı alayım kucağıma çünkü, artık mıkırdanmalar ağlamaya dönüştü ve belli ki rahatsız iyice, o dakika ahtapot olmak istiyorum, bir sürü kolum bacağım olsun ve ne Ece'ye acele ettireyim mamasını çabuk bitirmesi için, ne de, Alya'yı böyle altı pisken bekletiyim, çok rahatsız olduğunu bile bile ve yalnızım, evdeki tüm kalabalığa rağmen şikayetçi miyim? bu durumdan hayır çünkü, bu saatler bebişlerle baş başa kalabildiğim tek zaman dilimi etrafımda kimse olmadan ve bunu çok seviyorum, belki aynı anda ikisine birden yetemiyorum ama yine de, olsun ben anneyim, hem de ikiz annesi...

zaten bazen kendimden başka kimse dokunmasın istiyorum bebişlerime ve kucağımda biri varken, diğerini bir başkası alınca kıskanıyorum, neden ikisini birden alamıyorum diye...abuk belki ama fark etmez çünkü ben anneyim ve anneler bebeklerine her an yetebilmek ister ondandır bu manyaklığım da diyorum tek istediğim hep çok sağlıklı ve mutlu olmaları...

Ece mamayı bitirdi, gazını çıkartmak lazım ve Alya biraz sakinleşti belli ki, yoruldu debelenmekten... Ece'nin gazını çıkartıp Alya'yı kucağıma alıyorum altını değiştirmek için ama tam temizlerken, Ece başlıyor ağlamaya yan odadayız,
"memesi düştü" diyorum ama, ellerim kirli çabuk çabuk Alya'yı temizliyorum...

Ece iyice yaygarayı basıyor, kraliçe ya küçük hanım, bir şeye ihtiyacı varsa hemen yapılmalı bir saniye sabrı yok...

Alya temizlendi mutlu mutlu, yüzüme bakıp gülümsüyor, gülmüyorum ve konuşmuyorum, çünkü biraz yüz bulsa, tüm uykuyu satmaya hazır oysa, anne robot, anne o gülücüklere aşık ama susuyor geceleri, bebişlerine geceyi, uykuyu öğretmenin yolunun geceleri konuşmamak, tepki vermemek olduğunu öğrenmiş, uyguluyor...

saat sabahın 4'ü, Alya'yı yatağa bırakıp, çığlık kıyamet ağlayan Ece'ye doğru uzanırken kociş uyanıyor "ne oluyor yahuu ne bu yaygara" Ece'nin memesini vermeye çalışırken dönüp, "yok birşey sadece Ece'nin memesi düşmüş" diyorum, kociş uyku sersemi,
"hıı iyi bende birşey oldu zannettim" diyor kendi kendime gülümsüyorum:)
birşey? çok şey oldu bitti şu 1 saatlik zamanda ama anlatamam şimdi anlatsam ,"eeee uyandırsaydın ya" diyebilirsin yardımcı da, olursun biliyorum ama, gerek yok "hadi sen uyu canım ben hallettim" diyorum...

saat sabahın 4'ü ve ben çok mutluyum yanıbaşımdaki yatağın içinde yanyana yatan bebişlerime bakıp gülümsüyorum ve Tanrı'ya teşekkür ediyorum
"ne iyi ettin de, bu iki güzel meleğini bana gönderdin" diye, tüm dileyenlere versin diye de, dua ediyorum...

ve küçükken hani sorarlar ya, "büyüyünce ne olacaksın" diye, bunca sene bu sorunun cevabını bilememiştim ama şimdi biliyorum ben anne olacakmışım...

ben anneyim

anne
ne güzel bir kelimeymiş

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Senin iyi çok iyi bir anne olacağını bilirdim de bu kadarını beklemezdim; nedeni sadece çılgın ve deli bir hatun olman...

çocuk doğrumak üzerine yaptığımız konuşmaları hatırlıyorum da nerden nereye diyorum. Yazdıkların, konuştuğumuzda hissettiklerini paylaşman dahası fiziken yanında olmadan da yaydığın o enerji insanın içini heyecan, umut ve daha bir sürü güzel şey ile kaplıyor.

Canım biraz ağlamak istiyorsa sadece duygusallıktan bu sayfayı açıyorum ve yazdığın her yeni şeyde ben hep ağlıyorum. Zira güzel şeylere ağlamak nadir yaşanır bir duygu oldu.

Nasıl bakarsan öyle görürmüşsün ya keşke herkes anneliğe senin gibi bakabilse de herkes sağlıklı bebekler büyütse aile içinde mutlu olabilse....

Allah çocuklarına sağlıklı sıhatli bir ömür nasip etsin. Sen kendini şanslı adletmişsin ama inan ki Ece ve Alya'da çok şanslı çocuklar.

Ve lütfen esincim şu hani senin yaşamına koyduğun bir süre vardı ya onu da biraz ötele ve uzat....

Şimdi içim biraz daha rahat kendi geleceğim ile ilgili bir gün gelip evlenirsem ki o gün çok uzak görünüyor; yaş olmuş 30 ortada aday bile yok. zira olur da çocuk yaparsam ve etrafta danışabileceğim bir büyüyüm olmaz ise ki umarım allah tüm yakınlarıma uzun ömür verir; boşver Esin var 2 çocuk büyütüyor evel allah sana yetişir diyorum.

Çok mu konuşuyorum ne :)

Alya ve Ece'yi biri küçük Esin biri küçük Bora resmen ayacıklarından öpüyorum. En kısa zamanda gelip popolarından da öpmek istiyorum. Tek korkum sizin evden çıktıktan sonra ilk bulduğum adamdan çocuk yaparsam endişesi. Valla işten güçten seni özlememekten vakit ayıramamaktan değil bu korkudan gelemiyorum :)

Öpüldünüz, koklandınız, sevildiniz ve dualarla uğurlandınız.
Tuten

Unknown dedi ki...

yas olmus 30 da ne olmus yani, sen hic merak etme guzelim evvel allah sana da yetişirim ben , sen sadece bebişi yap yeter:)

ve içimden bir ses benim kizlar 1 yaşına girmeden sen de evlilik mevzusuna gireceksin diyor:)

yazdigin tüm güzel övgüler için teşekkürler ama sen yine de ağlama olur mu? bilirsin ben güldürmeyi severim bakma bazen biraz içli yazdiğima anneliktendir:)
ama sen gülmekten vazgeçme lütfen öpüyoruz en kocamanindan:)

şugibi dedi ki...

annem anne olunca anlarsın der dururdu. anladım hakkaten.
imzamı atarım bu yazının altına. büyü gibi bişey di mi:)

Unknown dedi ki...

ben bir de double yaşıyorum herşeyi öyle büyük bir keyif ki, doyumsuz gerçekten ve
ne tahammulsuz oldugumu bilenler ne zaman pes edecek diye beklemede, bilmiyorlar ki aşığım:)