16 Ekim 2007

Dombili dombili...

Dün doktor kontrolümüz vardı.
Geçen haftalarda yaptırdığımız testlerin sonuçlarını konuşup, bebişlerin durumuna baktık... Çok şükür şeker testinden geçtik ama, yine de yediklerimize biraz dikkat etmemiz gerekiyormuş çünkü bundan sonra benim veya bebeklerin alacağı fazla kilolar karın içi basıncı arttıracağından erken doğum riskimiz de artıyormuş:(

Bu yüzden şekeri ve hamur işi gibi şeyleri yemek listemizden çıkartmamız gerekiyor daha çok meyve ve bol su içerek ve dengeli beslenerek şu kalan süreyi zamanında doldurmayı başarırız umarım...

Ve bir de kan uyuşmazlığımız olduğundan, bir iğne yaptırdık bu da önemli birşey çünkü, benim kan grubum 0 RH(-) babaları pozitif o yüzden başından beri bu konu da takip ediliyor... İlk iğnemizi amniyosentez zamanında yaptırmıştık bu 2.si oldu...

Ben evde olmaktan ayaklarımı uzatıp oturmayı, hatta bir iki dolanıp ufak tefek işleri toparlamayı anlamışım kendimce...çok büyük bir yanılgı içersindeymişim meğerse göbeğimde bir saatli bombayla dolaşıyormuşum da, haberim yokmuş:(
hep yatmam gerekiyormuş oturmam değil , hatta dolaşmam hiççç değil..ayaklarımı uzatıp oturmam da bir derece işe yarıyormuş ama esası yatmakmış...

bu yüzden kendimi acayip suçlu hissettim :( ve bugünden tezi yok kalan işlerin topunu oldukları yerde bırakıp yatacağım:( hoş öyle çok da dolanmadım ama evdeki çekmeceydi, dolap içiydi gibi detayları da toparlıyım bari doğum yapmadan derdindeydim... tamamen yatma işi benim gibi hiperaktif insan kısmısına bir işkence ama, bebişler erken doğarsa ne tip arızalar olabileceğini şöyle bir anlatınca doktor, kendimi koltuğa çivilemem gerekse de yatacağım sözzzz....

Kızlardan biri olması gerekenden 10 gün önde diğeri de 4 gün ve kiloları da öyle şu an 28+4 üz yani bu haftayı da bitirince 7.ayımız bitiyor 8'e giriyoruz...

Muayene sonrası doktorumuz "3 hafta sonraki muayenede görüşürüz" dedi...evet lütfen 3 hafta sonra görüşelim doktorcum...

Şimdi uslu uslu yatıp, olabildiğince sağlıklı beslenip, dombili hanımları zamanından önce gelmemeleri konusunda ikna etme çabasındayım...

Şöyle sürükleyici bir kitap okuyasım var ama, ne okusam bilemedim neyse buluruz bişiler artık hadi bana müsaade dombilileri yatırmaya gidiyorum...

3 yorum:

şugibi dedi ki...

siz geçmişiniz testten ben kaldım:(
son zamanlarda en büyük kabusum erken doğum. tutabildiğimiz kadar tutmamız lazım içerde. ha gayret.

şugibi dedi ki...

ama ben çok merak ediyorum. ne oldu? doğmadılar daha di mi?

Unknown dedi ki...

Sugibi selam,

Biz hala yatıyoruz evde, aslına bakarsan yatmak da denemez çünkü dümdüz yatmak hayal oldu sağa dönünce sağdaki tekmeliyor , sola dönünce soldaki :( bu yüzden otururuken uyuklamayı öğrendim...

Sen şu testi filan kafana takma nolur bak sadece şekerle alakalı değil bizim dr.umuzda bu gidişte diyet verdi olması gereken sınırlardalar ama iki tane olduklarından ve erken doğum riski yüzünden çok sağlıklı beslenmem gerekiyormuş benim de.

ve bol su içmeliymişiz çünkü su glikozun vücuttan atılımında çok etkiliymiş...

senin bebişin de gayet sağlıklı ve zamanında doğacak buna inanıyorum ne varki bizim bebişlerimiz belli ki, biraz dombili olacaklar bence sağlıklı oldukları sürece sorun yok zaten, ikizlerin 2500 ü geçmelerine bile mucize dedikleri için artık çok takılmıyorum eskisi kadar:)

kendini üzme rahat ol bence bizim ruh durumlarımız onları o kilolardan daha çok etkiliyor eminim:)

sevgiler...