21 Eylül 2007

Geç kalınmış cevaplar.....

Bugün uzun zaman sonra Bloguma birşeyler yazmak için açtığımda, her zamanki gibi aklımdakini yazıp çıkmaktı niyetim ve tam çıkarken, şöyle ne zamandır yazmadığıma bakıyım dedim ki, mevzuyu abartmışım neredeyse 1 aydır kaybolmuşum ben kendi hayatımın içinde ve bu süre zarfında bizi takip eden arkadaşlarımız olmuş yorumlar yapmışlar, cevap da verememişiz ne ayıp:(

Sevgili, Su Gibi, Çınar ve Funda'dan bu gecikmiş özrü kabul etmelerini istiyoruz bu yüzden:)

geçtiğimiz bir ay boyunca testlerimiz güzel çıktı ya zafer sarhoşluğu içinde nutella partileri düzenledik ama acısını yarın doktorumuz çıkartacak hiç kuşkumuz yok...:)

Amniyosentez sonucu 2 haftada çıktı ve hiçbir problem yokmuş, aynı şekilde diğer bebiş için yapılan işlem ki, ismi CV's imiş onda da sorun çıkmadı,iki bebeğin de durumları gayet iyi şu anda, sadece kan transfüzyonu denilen bir durum varmış ikizlerde olan, bir bebek diğerinden 1-2 hafta gibi ya da, daha uzun süre gelişme aralığında olursa, bundan şüpheleniyorlar ve o zaman bebeklerin birisi yeterince gelişemiyor diğeri de, olması gerektiğinden daha fazla gelişiyormuş ki, şu ana dek çok şükür bu konuda da bir arıza çıkmadı....

Özel doktor raporunu şirket kabul etmiyor diye geçen hafta bir devlet hastanesi doktoruna muayeneye gittim.Tam teşekküllü devlet hastanesi raporu almam gerekiyor evde olmam gereken Ekim ayı için ve bana sigortalı olarak 40 iş günü iznimiz olduğunu 10'ar günlük süreler halinde bunları kullanabileceğimizi söyledi ama, bu 1 yıl içinde kullanılan diğer sağlık izinleri düşüldükten sonra kalanmış ve bu sürelerdeki maaşımızı şirketin ödeyip ödemeyeceği tamamen onların insiyatifine bağlıymış yani ssk dan alınan raporlar iş göremez raporu gibi oldugundan , o sürelerin parasını daha sonra gidip yine SSK'dan alabiliyormuşuz...

Çok karışık işler bunlar ve can sıkıcı:(

Birçok şirket doğum izninde maaş kesintisi yapmayıp SSK ile kendisi hallediyormuş işleri, oysa bizim şirkette durum ne yazık ki, öyle değil:(

yani ben 30.haftamda ayrılınca ki, Kasım başı demek neredeyse 5 aya yakın bir süre hiç maaş alamayacağım ta ki, doğum yaptıktan ve kanuni iznim bittikten sonra gidip SSK'dan alabileceğim toplu maaşımı.

olduuuuuuuuu, hadi tek başına yaşıyor olsam ve başka gelir kaynağım olmasa ne olacak?

saçma yani, bu opsiyonu tamamen ortadan kaldırmaları gerektiğine inanıyorum... şirketler çalışanlarına tüm o süre boyunca da maaşlarını tam ödemeli ve o SSK ile aradaki dumur durumları da kendileri halletmeli bence...

ama beni dinleyen olmayacak tabii ki ve bu konuyu son zamanlarda doğum yapan arkadaşlarla konuştuğumda da öğrendim ki, zamanında onlar da, çok uğraşmış maaşlarını doğum iznindeyken de alıp, doğum dönüşü hesap kapatmak için ama kolay olmadığını anlayınca vazgeçmişler ...

neyse sağlıksal bir sorunumuz olmasın da, gerisini bir şekilde halledeğiz nasılsa sadece kızdığım bunca detayla uğraşmak yetmiyormuş gibi bir de, bu tarz abuk subuk dumur eden formaliteler....

çok kızdım bak yine 2 kaşık nutella olsa hiç fena olmazdı şimdi:)
kesinlikle dayak istiyorum ve yarın icabıma bakılacak hiç kuşkum yok:)

2 yorum:

funda dedi ki...

can�m �z�r ne demek buras� senin blogun:)
bu ssk mevzular� benimde akl�m� kar�t�r�yo bak bunu yeni �rendim mesela 40 g�n iznimiz oldu�unu yada bu sadece �o�ul gebelikler i�inmi ge�erli acaba,sen en iyisi sizin ba�l� oldu�unuz ssk m�d�rl�n� aray�p kendin bilgi al.�demeler ayn� aydam� yoksa toplumu yap�l�yor diye,ben bu arada i�ten �kmay� d�n�yorum tazminat�m� isteyecem ger�iverip vermemek kendi vicdanlar�na kalm� tabii kanunda �yle bir madde yok...

Unknown dedi ki...

40 gün bir sigortalının 1 sene içinde kullanabileceği raporlu gün sayısıymış ama, bunu 10'ar günlük verebiliyorlarmış...

bu hastalık raporu doğum raporuyla ilgisi yok ve ikiz gebelikle de ilgili değil benim doğum iznime kadar olan sürede şirkete vermem gereken rapor süre uzun olunca özel hastaneleri kabul etmiyorlar...

yalnız sorun raporu almak değil tabi, rapordan sonra ssk dan parasını ne şekilde tahsil edebiliyorsun onu henüz bende bilmiyorum araştırmalarımız devam ediyor:)

ikiz gebeliğin tek farkı, normalde 18 hafta olan doğum izni ikizlerde 20 hafta o kadar...yani sen 32.haftanda gidip SSK'ya başvuracakken ben 30.haftada gidiyorum...

ama doğum izni raporunun parasını tek seferde ödüyorlarmış onu biliyorum yani iznin bittiğinde şirketinden kağıt alıp, çalışmaya başladığını belgelediğinde ssk sana birikmiş paranı ödüyor tek seferde...

bence işten ayrılma konusunu doğumdan sonraya erteleyip, ssk dan haklarını filan alıp ayrılmayı da düşünebilirsin...sonuçta senin doğum iznin en doğal hakkın ve bir şekilde o parayı ya şirketten veya ssk dan alabiliyorsun...